Ford Mondeo - Fókuszban a változások

A hibrid technika előnyeit nem kell sokat magyarázni.
Ford Mondeo - Fókuszban a változások

A Ford üzleti autója tavaly kapott egy alapos frissítést. Az átalakulásoknak köszönhetően az öntöltő-hibrid rendszer már párosítható a praktikus kombi karosszériával.

Az aktuális széria 2014-es bemutatója óta rengeteget változott az új autók piaca, ennek az oka a szabadidő-autók brutális terjedése. A jelző nem véletlen és nem túlzó: a terepjárónak látszó járművek, szinte minden más kategóriát eltüntettek a piacról.

A szuper erős divathullám ellen már nem elég a műfaj egyik legnagyobb külső-belső méreteivel játszó karosszéria, a baráti ár és a jó felszereltség hármasa. A néhány centi híján ötméteres Mondeo legutóbbi frissítésekor nem is a külsőségeken volt a hangsúly: a fókusz a hibrid hajtásra került.

Aki ismeri a típus történetét, annak nem újdonság, hogy a Mondeónál elérhető a hibrid kivitel. Ez a verzió pár éve már kapható, a tavalyi frissítéskor pedig kijött az öntöltő-hibrid kombi változata. Ezt a modellt - akár csak a lassan háromféle hibrid rendszerrel elérhető új Kugát is - a Ford spanyolországi üzemében gyártják.

A lítium-ion akkumulátor csomag a raktér aljában kapott helyet, így elvesz némi helyet a csomagtérből. A veszteség mindössze 117 liter, így is 408 liternyi helyre lehet pakolni. Ha ennyi nem elég, akkor jöhet a hátsó ülések elfektetése, ezt követően már közel 1,5 köbméteresre bővül a tér.

A hibrid technika előnyeit nem kell sokat magyarázni: az aduászt a városi forgalom és a közút párosán mért 5,5 literes fogyasztás, és a nyugis, ”zen” típusú működés jelenti. A hibrid technika az alacsony fogyasztásra optimalizált, kétliteres benzin motor és villanymotor kettőséből áll. A rendszer összteljesítménye 187 lóerő, ami 9,2 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára az autót.

Ha valaki rengeteget utazik, annak a dízel javasolt. Ugyanis ezzel a motorral lehet megúszni a legolcsóbban a közlekedést, főleg akkor, hogyha sokat használják a Mondeót autópályán. A gázolajat tankoló modelleknél kétféle teljesítmény között lehet választani: az EcoBlue család kétliterese 150 és 190 lóerős kivitelekben érhető el.

A praktikus kombi mellett, jelenleg csak az ötajtós karosszéria érhető el, ezeket szerencsére teljesen a saját ízlésre lehet szabni. Aki a sportosabb kinézetet szereti, annak a dögös ST-Line csomag jöhet szóba, ha pedig valaki a luxusra helyezi a hangsúlyt, az a Titaniumon túl is talál megoldást, mert ott a Vignale, amely nem csak különleges hűtőrácsával tűnik ki az átlagból. Ott vannak még a kényelmes és az elegáns felszereltséggel járó, az első tulajdonost kényeztető plusz szolgáltatások is. Ezek a prémium márkáknál megszokott színvonalúak.

Benedek Attila – Galambos Dániel

A cikk a Hibrid autók és a Ford alkatrész webáruház együttműködésével készült.

Kapcsolódó cikkek

Ford Mondeo - Fókuszban a változások

Ford Mondeo - Fókuszban a változások

A Ford üzleti autója tavaly kapott egy alapos frissítést.

Az autó fékrendszerének működése

Az autó fékrendszerének működése

Így működnek az autók fékrendszerei.

EGR tisztítás gyorsan és hatékonyan

EGR tisztítás gyorsan és hatékonyan

A TerraClean innovatív technológiája megoldást nyújt az EGR szeleppel szerelt gépjárművek problémájára, amit a felgyülemlett korom lerakódások okoznak.