Céges blogról kezdőknek és kételkedőknek
Egy jó céges blog, egy rendszeresen frissített weboldal segít megszilárdítani üzleti márkáját és népszerűsíteni szolgáltatásait az online közönség előtt. De nem pusztán a keresők számára írunk tartalmat, hanem elsősorban az érdeklődő, kereső embereknek. Ezt azonban sokan kétségbe vonják, hiszen “ugyan ki olvasná el…”
Kik olvasnak ma blogot?
Ha egy igazán jól felépített bloggal bővíti az oldalát, akkor az nemcsak segít abban, hogy vállalkozása és weboldala magasabb helyezésben legyen a keresőmotorok rangsorában, hanem új ügyfeleket is vonzhat, akik egyébként figyelmen kívül hagyták volna Önt. Olvasni szinte mindenki szokott, hiszen mi mást tenne a képernyő előtt? Csak kicsit másképp, mint megszoktuk. Ezért kell másképp írni, másképp megszólítani őket.
Megérné a blogolás?
Bár a rendszeresen frissített, jól megírt és informatív blogírás idő és pénzigényes lehet, a weboldal forgalmának későbbi növekedése magasabb eladásokhoz és nyereséghez vezethet. Ez pedig kárpótol azért a költségelért, melyeket a blogba invesztált. Nézzük úgy, hogy a blog egy befektetés, aminek idővel megjön a hozama. Nem minden blogcikk lesz sikeres, ezt mindannyian jól tudjuk. Mi is, akik napi szinten írunk cikkeket.
A rendszeresen publikált, jól megírt blogbejegyzések, amelyek az ügyfelek általános kérdéseivel és problémáival foglalkoznak, megmutatják azt, hogy mennyire szakértő Ön a témában, vagy éppen mennyire követi iparága folyamatos megújulását. Egy jó blog megerősíti az olvasó hitét abban, hogy az a cég (az ön cége) képes segíteni számára, illetve tájékoztatni akár mondjuk egy teljes termék-élettartamon keresztül.
Miről irjon a blogban?
Adhat ingyenes tippeket és hasznos tanácsokat kínálva a blogon és nem egyszerűen csak a közvetlen értékesítésre nyomul. Gondoljon arra, hogy aki beköveti a blogot, az akár rendszeres vevője is lehet. Ez fontos ott, ahol fogyócikkeket, használati cikkeket árulnak, de ott is, ahol szolgáltatnak. Mindegy, hogy ki a célpiaca: vannak B2B marketing blogok és lakossági cikkek, hírek egyaránt. Érdemes a kettőt külön kezelni.
A blog javítja az ügyfél kapcsolatokat is
A vállalati blog lehetővé teszi, hogy ne csak átadja a szaktudását a nagyközönségnek, hanem konkrét kérdésekre is válaszoljon. A blogbejegyzések megjegyzésének engedélyezése lehetővé teheti az olvasók számára, hogy kérdéseket tegyenek fel és észrevételeket tegyenek, amelyekre válaszolva ösztönözheti és kapcsolatokat építhet.
Kiváló címötletek, melyek kérdéseken alapulnak, amiket hall a vevőszolgálaton:
- Hogyan kell beállítani a...
- Hasonlítsuk össze az alábbi 3…
- Melyik a legjobb …. modell kezdőknek, ha….
- Mit tegyen, ha azt tapasztalja, hogy….
A valódi… készítése egyszerűen
Megszólaltathatja a közönségét
A cikkei remek social média-alapanyagokká válnak, illetve ha blogol, akkor a hírlevele megszerkesztése is könnyebb lesz. Ami a blog témája, az sikeres lesz a hírlevelében is, sőt, oda már akár terméket, akciót is linkelhet.
Tapasztalatból mondom: akciós ajánlatra nem biztos, hogy kattint, de egy izgalmas cikkcím mindig több eladásra ad lehetőséget.
Többé nem az ár lesz a lényeg, hanem az érték kommunikálása. Ha nem tudja, miről írjon, érdemes egy tapasztalt marketing bloggert bevonnia.