Gazdasági és lelki okokból költöznek nagyobb városokba a fiatalok

Készült egy kutatás, ami megmutatja, mit lehet tenni az országon belüli migráció megállítására.
Gazdasági és lelki okokból költöznek nagyobb városokba a fiatalok

Lezárult a „Református közösségfejlesztési gyakorlatok a vidéki fiatalok megmaradásáért” című projekt Balassagyarmaton.

A Balassagyarmati Református Egyházközség és az Együtt Európáért Alapítvány „EFOP-5.2.2-17-2017-00055 Református közösségfejlesztési gyakorlatok a vidéki fiatalok megmaradásáért” című projektjének keretében folytatott kutatás arra kereste a választ, hogy mi motiválja a fiatalokat a szülőhelyük elhagyására, illetve hogyan lehetne megállítani ezt a folyamatot és mi lehet ebben az egyház szerepe.

A határokon átívelő munkában hazai és külföldi szakemberek fogtak össze, hogy elemezzék azt a jelenséget, hogy a fiatalok szülőhelyüket hátrahagyva nagyobb városokba költöznek. A tapasztalatok alapján ennek főként gazdasági és lelki okai vannak, a megoldásra pedig egy komplex javaslatcsomagot dolgoztak ki a szakértők.

Elsősorban kérdőíves kutatás folyt. A projekt honlapján kétfajta kérdőív volt, melyek közül az egyik a fiataloknak, a másik a szakértőknek szólt. Ezáltal lehetőség volt összehasonlítani a szakértők véleményét nem csak hazai és határon túli vonatkozásban, de a fiatalok gondolataival is. A kérdőívek elemzésén túl a két év során több műhelymunka és tanulmányút során fókuszcsoportos beszélgetések keretében volt lehetősége a szakembereknek megosztani egymással a jó gyakorlatokat, melyekkel igyekeznek helyben tartani a fiatalokat.

Együttműködő külföldi partnerek: Lőrincrévi Református Egyházközség, Ipolysági Református Egyházközség, Lukanénye Község Önkormányzata, Székelyzsombori Evangélikus Egyházközség.

A projekttel kapcsolatos további információkat, híreket megtekintheti a http://hataronat.egyutteuropaert.eu webhelyen.

A projekt az Európai Unió támogatásával Magyarország Kormányának társfinanszírozásával valósult meg.

Kapcsolódó cikkek

Globális piaci trendek és fogyasztói magatartás az ásványvíz piacon

Globális piaci trendek és fogyasztói magatartás az ásványvíz piacon

A globális ásványvíz piac dinamikus terület, ahol a fogyasztói igények és a piaci trendek folyamatosan változnak.

Black Friday 2025 - online is megéri vásárolni a fekete pénteken - Black Friday 2026

Black Friday – online is megéri

Tényleg vannak ilyenkor jó akciók, de az a termék, amit keresünk, az tuti pont nem lesz leárazva.

Fizet-e a biztosító viharkár esetén?

Egynapos viharrekord született

Tömegével érkeznek a vihar utáni kárbejelentések a biztosítókhoz.