Ford Mondeo - Fókuszban a változások

A Ford üzleti autója tavaly kapott egy alapos frissítést. Az átalakulásoknak köszönhetően az öntöltő-hibrid rendszer már párosítható a praktikus kombi karosszériával.

Az aktuális széria 2014-es bemutatója óta rengeteget változott az új autók piaca, ennek az oka a szabadidő-autók brutális terjedése. A jelző nem véletlen és nem túlzó: a terepjárónak látszó járművek, szinte minden más kategóriát eltüntettek a piacról.

A szuper erős divathullám ellen már nem elég a műfaj egyik legnagyobb külső-belső méreteivel játszó karosszéria, a baráti ár és a jó felszereltség hármasa. A néhány centi híján ötméteres Mondeo legutóbbi frissítésekor nem is a külsőségeken volt a hangsúly: a fókusz a hibrid hajtásra került.

Aki ismeri a típus történetét, annak nem újdonság, hogy a Mondeónál elérhető a hibrid kivitel. Ez a verzió pár éve már kapható, a tavalyi frissítéskor pedig kijött az öntöltő-hibrid kombi változata. Ezt a modellt - akár csak a lassan háromféle hibrid rendszerrel elérhető új Kugát is - a Ford spanyolországi üzemében gyártják.  

A lítium-ion akkumulátor csomag a raktér aljában kapott helyet, így elvesz némi helyet a csomagtérből. A veszteség mindössze 117 liter, így is 408 liternyi helyre lehet pakolni. Ha ennyi nem elég, akkor jöhet a hátsó ülések elfektetése, ezt követően már közel 1,5 köbméteresre bővül a tér.   

A hibrid technika előnyeit nem kell sokat magyarázni: az aduászt a városi forgalom és a közút párosán mért 5,5 literes fogyasztás, és a nyugis, ”zen” típusú működés jelenti. A hibrid technika az alacsony fogyasztásra optimalizált, kétliteres benzin motor és villanymotor kettőséből áll. A rendszer összteljesítménye 187 lóerő, ami 9,2 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára az autót.        

Ha valaki rengeteget utazik, annak a dízel javasolt. Ugyanis ezzel a motorral lehet megúszni a legolcsóbban a közlekedést, főleg akkor, hogyha sokat használják a Mondeót autópályán. A gázolajat tankoló modelleknél kétféle teljesítmény között lehet választani: az EcoBlue család kétliterese 150 és 190 lóerős kivitelekben érhető el.

A praktikus kombi mellett, jelenleg csak az ötajtós karosszéria érhető el, ezeket szerencsére teljesen a saját ízlésre lehet szabni. Aki a sportosabb kinézetet szereti, annak a dögös ST-Line csomag jöhet szóba, ha pedig valaki a luxusra helyezi a hangsúlyt, az a Titaniumon túl is talál megoldást, mert ott a Vignale, amely nem csak különleges hűtőrácsával tűnik ki az átlagból. Ott vannak még a kényelmes és az elegáns felszereltséggel járó, az első tulajdonost kényeztető plusz szolgáltatások is. Ezek a prémium márkáknál megszokott színvonalúak.

Benedek Attila – Galambos Dániel

A cikk a Hibrid autók és a Ford alkatrész webáruház együttműködésével készült.